kelikkk la saya pelisss!!

homemade strawberry jam...


ni sebahagian dr strawberry cekelat utk dessert mlm ni....agak2 sempat tak tunggu mlm ni?? hehehehe....



hari ni free skit...org sebelah pinjam nak main2 ngan adam...so aku ok je....kekeke...ada masa tu aku wat la jem...abes tu stoberi banyak...takkan nak peram plak kan...lagi pun dah tak bape fresh dah...cara2 wat sgt la senang....




bersihkan stoberi...buang daun pastu sejat...


slice n pastu hancur2kan dia...bg kuar air2 dia tu...kalau korang tak suka ada buah korang leh blend je...tapi sara suka ada buah yg besar2 tu so sara hancur2 pakai senduk je....



masak dgn api kecik sehingga simmer (beza simmer dgn boil ialah simmer = buih kecik kat tepi periuk,boil= buih besar kat tengah....den belajo kat uitm...hahaha...)

bila dah simmer tu masukkan gula n jus limau nipis...dalam 1 bijik...(gula tu ikut suka korang la nak manis ke tak...sara pakai 2 cawan...sbb nk suh tahan lama...)

pastu masak sampai boil...dalam lebih kurang 15-25 minit..pastu biarkan sejuk



hasilnya...hehehehehe (dapat dalam 3 jar...)





selepas di tacap skit...ni utk my mum...hehehe



0 Response to "homemade strawberry jam..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...