kelikkk la saya pelisss!!

cerita hari pertama puasa

semalam 1 ramadhan... melaka cuti...so berehat je lah kat umah... tak de buat apa hatta menyapu sekali pun sara tak wat...



arissa start puasa hari ni,alhamdulillah sahur bangun pukul 5.15pg tu tak de masalah...cuma dia mcm tak tahu nak wat apa tengok je sara n ayahnya makan dengan bersungguh2...mesti dia fikir apa lah pagi2 dah bangun makan nasik...hahaha so sara suap je la..nak tunggu dia habiskan sepinggan tu mau sampai subuh...sahur tu just masak sardin je n telur dadar...dengan serunding daging (sapa nak oder sila sms sara ye)



satu hari tu bersemangat je arisa puasa tak de ngadu pun lapar ke dahaga ke...cumanya dia cam tak puas hati je tengok adam duk minum air kotak...hehehe



petang tu kami ke pasar ramadhan di batu berendam... beli apa yg patut...



tepung pelita,cempedak goreng,dlm bekas putih tu jiran sebelah bagi.dlm plastik tu spring potato


lauk plak kerabu mangga pilihan hubby,daging masak merah pilihan sara,rendang kerang kegemaran arissa n ikan sadin lebihan pg tadi...hehehe...
air plak hubby suka air khatira

tu je la lauk kami utk hari pertama ni...alhamdulillah rezeki...sume licin...tak de buang2...
sara tak nak ajar arisa membazir... beli mcm2 yg dia nk...sara cuma bg dia pilih 1 kuih n 1 lauk yg dia rasa nak makan... cukup la kan...takmau lari dr tujuan kita berpuasa ni... puasa disiang hari bukan utk makan sedap2 dimalam harinya...lebih teruk lagi kalau membazir...











2 Response to "cerita hari pertama puasa"

  1. Jejari Halus says:
    8/12/10, 4:12 PM

    serunding sekilo bape?

  2. sararisa says:
    8/12/10, 4:20 PM

    sy email u ye...thanks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...