kelikkk la saya pelisss!!

tahniah mawi n ikin


eheh...cantik..!!


sweet kan?


suke gambar ni....romantik jer...hehehe


tajuk entry hari ni tak de kena mengena dengan aku minat mawi atau tidak...minat tu ada la sesikit ye la org dari felda yg kerja kat pasaraya dalam masa bape tahun je dah jadi kaya raya...murah sungguh rezeki dia...

sebenarnya aku pelik,kenapa ramai sangat org mengutuk mawi n ikin tu..diorg tak de wat salah pape pun dengan org yg mengutuk tu...bila pikir dalam2....aku boleh simpulkan satu perkara,kadang-kadang...(aku tak cakap org lain ye..aku cakap aku...nghehehehe) kita rasa cemburu,iri hati,jeles mcm lagi la bila org ada apa yg kita takde,org lebih dari kita,org senang dapat apa yg dihajatkan dan kita plak terkial2 nak memenuhi kehendak kita...oleh sebab itu apa menda sekali pun yg dia buat semuanya tak kena dimata kita...tak senyum dikata sombong,lupa diri...senyum plak org kata kerek,perasan...errmmm sume nya jadi tak kena....

oleh sebab itu banyak la cerita2 tak enak didengar...errmm..kalau la betul pun ikin tu perempuan tak baik ke apa...apa salahnya kalau kita doakan dia perbaiki diri dia,ataupun bagi sokongan...jgn tau nak mengutuk je...aku bebel ni buka la sebab aku minat gile kat mawi or ikin..cuma rasa macam tak sedap plak bila org dah buat keputusan nak mendirikan masjid ada plak yg mendoakan akan bercerai berai...dan sebagainya...dah itu keputusan mawi,so dia kena sedar la tanggungjawab dia...errmmm...

lagi satu sara suka jugak dengan modul keluarga sakinah yg diperkenalkan oleh jabatan agama islam johor...terharu jugak la dengar mawi,ikin..mak bapak ikin tu baca teks serah tanggungjawab..cuma rasanya lagi syahdu kalau ucapan tu ditulis sendiri...mesti lagi bermakna...ye la dari hati sendiri kan...errmm...

bila tengok org kawin ni..sara pun terkenang jugak la majlis perkahwinan sara...ekekeke...bagus juagak kalau kita selalu tengok org kawin ni...sebab kita sendiri secara automatik teringat kisah kita dulu2...ekekeke...macam satu perasaan yg segar kembali...errmm bukan ler bermaksud cinta dah layu..ececeh!!

panjang plak aku bebel ari nih...hurmmmm...ok lah..sebab tak de pape yg menarik sebenarnya nak jadikan cerita...ekekeke....

0 Response to "tahniah mawi n ikin"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...