kelikkk la saya pelisss!!

aku dan tanggungjawab!!




aku terfikir...kalau la aku kat tempat mereka...nak kentut pun takut askar2 tu dengar....kesian sangat2...walaupun hanya mampu berdoa...aku try gak la boikot yg mana boleh boikot....aku ajar gak anak aku tak yah makan fast food....n yang lain2 tu kalau ada alternatif lain aku try boikot...yg tak le elak wat masa ni aku teruskan jugak,walaupun dalam hati tak rela..
kalau ada yg suh hamas berundur tu...cuba fikir cam ni...kalau la ada yang serang negara kita ni (nauzubillah..) kita nak lari kemana?? sanggup ke kita gi merempat kat negara org lain?? yang belum tentu nak layan kita...cam tu la jugak palestine...bagi aku diarg ni bukan setakat pertahankan tanah air mereka...tapi juga agama dan maruah...israel tu pun belum tentu nak layan org palestine ni baik2 walopon dah bagi tanah tu....cer tengok serangan2 yg diorg buat...kebanyakkan nya kanak2 dan bayi...sebb diarg tak mau kanak2 ni besar n serang diorg balik....yg paling aku tak le tahan...gamba baby yg kena tembak betul2 kat dada...nampak sangat la diorg aim betul2 kat dada baby tu....sengaja tembak...sedangkan dalam undang2 perang mana boleh tembak org yg tak berdaya...seperti org perempuan,kanak2,org tua...org tak bersenjata....apa lagi gi bom tempat awam yg sah2 la ada org2 dari golongan ni...satu pencabulan hak yang tak boleh dimaafkan...
aku selalu bayangkan cemana kita kat tempat mereka...cemana kalau aku n suami mati ..sapa nak jaga anak2 aku yg masih kecik...sapa nak tidokan mereka...sapa nak suap makan..sapa nak basuh berak...sapa nak peluk meraka kalau meraka takut....sumpah...aku leh tak pikir sume tu...sume tu membuatkan aku murung sepanjang hari...kalau aku ada kekuatan...mau aku gi bedil sekor2 anjing isreal tu....pas diorg mampus aku pijak2 aku ludah...pastu aku bakar je,pastu aku sumbat kat kandang rimau....(tapi tu tak menunjukkan keperibadian kita sebagai umat islam kan....tapi nak wat cemana benci dan dendam membukit dalam dada aku...!!!)
so,aku fikir oleh sebab aku tak mampu nak pergi sana...angkat senjata...apa yg aku boleh tolong cuma doa...dan sumbangan yg tak seberapa dan boikot yg mana patut..kalau ada yg cakap...ramai lagi gi makan mcdonalds....aku fikir cam ni je....kalau ada 100 customer mcdonalds....tolak aku sorang dah tinggal 99...tolak laki aku n anak2 dah tinggal 96...tolak orang lain lagi so dah tinggal sikit..makin sikit...makin sikit....walaupun lambat,tapi kalau kita bersatu hati...sentiasa nekad...insyaAllah....walaupun sikit sekurang2nya aku dh laksanakan sebahagian tanggungjawab aku....kalau ada kekuatan lagi aku akan cuba lagi...dan lagi..dan lagi...sekurang2nya tak de la aku duduk sajakan....
kalau u all nak tengok lagi gambar2 penindasan ni...u all bleh KLIK SINI ...(AMARAN...IBU MENGANDUNG,PESAKIT JANTUNG,ORG LEMAH SEMANGAT..DINASIHATKAN TAK YAH LA TENGOK...)
lagi satu aku nak pesan pasa sume kawan2...marilah kita sama2 nekad memerangi sebarang bentuk penindasan,pencabulan hak dan pape la yang mendatangkan kerosakan....

0 Response to "aku dan tanggungjawab!!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...