kelikkk la saya pelisss!!

2 juta tu!

Salam hormat.

    Dengan izin dan limpah dan kurnia  Yang Maha Kuasa saya masih lagi
berpeluang meneruskan hidup ini.Walau saya tahu entah esok atau luasa
masa akan datang dan saya akan dipanggil untuk menemui yang Kuasa.

    Saya tahu hari demi hari kondisi tubuh saya semakin lemah dan penyakit
lukimia yang saya tanggung semakin parah .Saya pasrah pada ajal dan
maut tapi sebagai manusia ada hajat yang tidak kesampaian.

    Bagaikan tak terasa begitu cepat masa berlalu tannpa saya dapat
mengejarnya Sebagai insan biasa di bumi ALLAH saya tahu saya tak dapat
lari dari melakukan kesilapan .Hari demi hari berlalu dan saya tetap
seperti dan doktor juga memberitahu yang saat itu semakin
dekat.Seperti yang saya katakan saya reda Tiada apa yang tinggal hanya
lah sedikit harta yang akan saya sumbangkan  untuk bantuan kemanusiaan
kepada yang memerlukan dari saya dan juga allahyarham suami mandangkan
kami tidak  mempunyai pewaris.

    Saya tidak mengharapkan apa-apa sebagai balasan cuma dengan izin ALLAH
sedikit sumbangan yang akan saya salurkan ke jalan yang benar akan
menjadi amal jariah untuk saya dan Almarhum suami insyallah.

    Dana  simpanan kami sebanyak  £ 2,000,000.00 (Dua Juta Great Britain
Pounds) telah saya berikan amanah dan kuasa kepada peguam saya untuk
menguruskan hal selebihnya sehingga ianya dapat dipindahkan kepada
pewaris saya yang amanah dan bertanggungjawab demi menunaikan niat
saya dan arwah suami saya untuk membantu projek amal kepada yang
memerlukan.Harapan saya ianya dapat dilakukan sebelum saya menutup
mata.

    Semoga ALLAH  SWT  memberi petunjuk dan membantu kita bersama-sama
melakukan amal jariah......Amin...

    Sekian,

    Puan Norhayati Binti Ibrahim
    From: Malaysia


semalam dapat email entah dari sapa2... n seperti biasa email yg berkenaan dengan duit2 pound ini adalah email spam.... tp apa yg menarik kali ini (dan kali pertama sara terima), pengirim menggunakan bahasa melayu yg sangat bagus,nama dan tajuk email pun tak nampak mcm spam...
apa yg mengejutkan sara,pengirim berani menggunakan nama ALLAH...
kalau nak derma pun kenapa mesti bg email kat semua org kan? peguam sendiri pun boleh uruskan,nak salurkan ke mana2 badan kebajikan... pulak tu nak cari pewaris? ingat senang ke nak bagi 2juta kat sapa2 yg tak kenal... sapa2 pun boleh cakap dia cekap,jujur dan amanah...kan kan kan ?? tak gitu??,
takkan la pengirim ni sebatang kara tak de sepupu ke dua pupu ke..paling2 pun kawan baik...kan?

haih mcm2 org zaman sekarang ni... harap2 kawan2 tak de yg terkena ye.. tp kalau sapa2 dapat 2juta pound dari pengirim email ni,sila belanja sara pizza ok...hehehehe.. salam ~

1 Response to "2 juta tu!"

  1. afsal_8281 says:
    2/11/11, 1:24 PM

    selalu sal dpt email gini dr omputeh
    yg melayu nye tak penah dpt lagi

    tah nye kan mcm tak logik lak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...