kelikkk la saya pelisss!!

duet den bertingkek-tingkek!

sejak bulan syawal dah nak hujung2 ni banyak pulak sara terbaca (ter??!!) kat fb wall cerita anak2 beli mainan,henpon dengan duit raya... ermm tak de tak de...sara tak jeles hehehe... selalu jugak kita dengar "biar la duit dia,bukan selalu pun..." cam tu la yg sara selalu dengar bila anak2 nak membeli kan?? kalau sara la, rasa sayaaannnnggg sangat duit raya anak2 nak bg diorg beli benda bukan2... ye la duit raya ni setahun sekali je dapat,ni kira rezeki tersepak la kan? kalau hari2 biasa tak de nya org nak bagi2 cam tu kan? hehehe... selepas syawal,mr.AR akan pegi bank bank in duit anak2..sukannya sara tengok duit sekali masuk berkepuk2 hahaha... ye la duit raya setiap tahun tak kurang 4-5 ratus sorang kan? kalau bulan2 pun kita tak masuk banyak tu utk anak kita hahaha....
alhamdulillah berkat menabung sikit2,esok2 anak2 nak masuk U ke kolej ke tak de nak susahkan org...tak de nak sibuk pinjam PTPTN (macam mak dia!!) umur baru banyak ni duit lg banyak dr duit mami hahaha... selain duit raya,duit tabung n ada la duit lebih2 lain akan masuk akaun jugak...

mcm2 jenis org sara jumpa/tengok/dengar berkenaan duit raya anak ni... ada yg biar je anak berbelanja suka2 (ni kalau anak dah besar skit,dah pandai nak melaram ke,pandai pakai henpon ke...) tukar henpon,tukar casing n mcm2,ada yg amik n pakai sendiri wat tampung poket bocor sbb berbelanja tak hingat...ada yg amik duit anak wat open house??!..hehe mcm2 org kan... sara tak gamak nak pakai duit anak wat menda yg lebih2 lagi berkepentingan peribadi...

anda jenis yg mcm mana? :)

taun ni tak sabar nak gi buka akaun utk aiman pulak...

beringat ler..zaman ni duit payah nak dapat senang nak habis, kata org sediakan payung sebelum hujan...


2 Response to "duet den bertingkek-tingkek!"

  1. Miss Mirror a.k.a Sam says:
    8/28/13, 6:36 PM

    Betul tu... sbg ibu yg mithali, kita harus bijak menguruskan kewangan anak, supaya mereka senang di hari muka.

  2. sara82 says:
    8/28/13, 7:52 PM

    khhehehe bangga jap..ibu mithali ke?? hehe... tp mmg saya la nak pakai beli benda merepek kan? ingat senang ke nak dapat duit free? heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...