kelikkk la saya pelisss!!

ko sanggup?

semalam rumah aku dikunjungi penjual korset...oleh sebab tukang bawaknya jiran jugak tak sampai hati nak menolaknya...so aku pn jemputlah masuk sbb katanya tak lama 10 minit je nak bg try rasa kain tu..boleh test pakai...so aku pun test la pakai,jenama elken ke apa tah (tatau cemana nak eja),teknologi dari jepun.. mmg sedap la kainnya tak panas..(tp takde beza pun ngan kain korset yg sara pakai sekarang ni), katanya sbb sekarang badan akak kembang,breast kembang tak parking dengan betul,punggung jatuh..eh dah baru 45 hari lepas beranak mmg cam gitu la kot rupanya,ade ke org pas beranak terus meletik punggungnya?

pas pakai sembang punya sembang harga korset tu dlm rm5k++ amik kau!!! aku nak kata terkejut tak terkejut gak la sbb dah prepare awal2 sbb dia siap2 tanya income,payslip wat loan ( wah nak pakai korset sampai kena wat loan ko!!), katanya aset kena jaga,nak pkai lama,utk suami,utk diri sendiri bla bla bla...dan aku rasa ayat yg dia pakai tu ayat yg cliche gile aku dengar masa dlm pantang...hehehee!

so aku cakap nanti2 la nak pikir dulu,lg pun korset yg ada kt dlm almari tu menimbun2 nak yg berapa lapis 2 lapis 3 lapis... semua ada tp tak de la plak aku beli sampai beribu2...ok lah bg org yg mampu nak pakai rega riban2 mcm tu,tp bg aku rasa mcm tak berbalaoi.sebabnya:-

1.aku pikir pakai korset mahal tp makan mcm bela hantu raya pun tak de gunanya
2.pakai korset tp tak buat senaman pun tak de pekdahnya
3.kurus tak semestinya cantik dan sihat (aku baca paper ari tu cakap gemuk sedikit panjang umur!!)
4.korset murah tak ok ke?
5.aku masih percaya,tak de jalan mudah nak kurus dan slim...sume kena kerja keras contohnya jaga makan n excersice adalah wajib (mana ada org boleh kurus dengan duduk2 je..makan la ubat selori pun kan....)
6.rm5k adalah sangat mahal utk sebuah?? korset hehehe...
7. disiplin adalah sangat perlu..korang ada korset mahal or murah tapi kalau "almari" yg pakai takde guna jugak hakhakhak!


so aku nak tanya la pembaca2 kat luar sana...berapa jauh korang sanggup berhabis utk cantik,slim,kurus,putih?


notakaki:- bersederhana!



2 Response to "ko sanggup?"

  1. Hati Ema says:
    1/15/13, 5:01 PM

    hehehehehe..... duit pun tak de sara...... yang jual tu ramping la kot tu sebab ckp kite kembang sane sini......

  2. sara82 says:
    2/5/13, 8:50 AM

    mmg ramping...sekeping je aku tengok .hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...