Pages

tak kena tak tahu...

start pukul 6 pg rutin harian bermula,kejutkan anak dara,anak teruna,siapakn makan suami,salin pampers si mochi,siap semua dlm pukul 7, keluar rumah nak hantar anak dara dulu ke sekolah,waktu mcm ni kereta agak kurang, sebab awal lagi kan so kurang jugak risiko berjumpa dengan pemandu yg kurang sabar,kurang ajar,kurang kesedaran sivik...nak nak lagi terhadap lady driver yg sopan santun mcm aku nih...

tp mochi ni pagi2 dah meragam minta susu adoii la pening kepala mami nak ooii, nak kena fokus nih! lebih kurang 500m lagi dekat nak sampai sekolah arissa,aku dah hilang fokus,tak tahan mndengar si mochi punya suara yg dah sampai level heavy metal... toleh belakang kejap, PAP!!! aiik bunyi apa ye? tengok2 side miror belah kiri dah terkulai, huhuhu... tergesel dengan lori yg parking kat tepi tu... adoii...masa ni tak rasa pape lagi,mak mertua tanya apa yg bunyi tu? aku jawab "side miror,kena lori tadi mak" simple je aku jawab hehehe... sampai sekolah arissa mak mertua hantar lintas jalan sementara aku susukan si mochi.
mak ambik turn drive hantar adam plak sbb si mochi kalau mnenyusu mmg tak de nya 5-10 minit!

sampai umah dpt sms dr en.suami,cemana ok tak hari ni? jawapan aku "tak ok...side miror belah kiri patah gesel lori" dan2 en.suami call balik tanya nape... sib baik la tak kena marah kan? kalau dia marah dah siap2 dialog cam ni "ok lah abg je lah anta budak2 gi sekolah saya pencen...!" kihkih jahat ok!

Adam plak sampai kat sekolah tak mau duduk pulak... eh semalam ok je nape hari ni nangis? malu la mcm 'fonfuan' (ayat yg selalu adam pakai), nasib baik lah tak meraung cuma duk pegang baju tak mau kasi aku balik,air mata meleleh je wat muka mcm puss in the boot! eh tak de maknanya mami nak kesian ( ye lah tu!), duduk situ ngan kawan pukul 12 mami datang balik,.tak makan jugak pujuk,so pakai je la tektik lain,aku cakap,mami tunggu dlm kereta kat depan tu..so dia ok la... (err tak pe kan tipu sunat?)

Dalam pukul 11pg cam tu mak mertua tanya pukul berapa nak keluar ambik adam, aku cakap kul 11.30lah..tiba2 baru rasa kecut perut..ah sudah cemana ni..(aku mmg selalu cam tu time kejadian mmg tak rasa cuak,lama2 baru lah rasa takut..sakit perut nak terkencing nak terberak sume ada...pelik tak??)
tp cover line je,pkul 11.30 keluar ambik adam,pastu terus gi ambik arissa.sib baik la semua ok alhamdulillah!
kesimpulan hari ni... jgn pandang belakang!


0 Response to "tak kena tak tahu..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...